Ik heb er zin in met een fris snoetje - Reisverslag uit Ravenswoud, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Ik heb er zin in met een fris snoetje - Reisverslag uit Ravenswoud, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Ik heb er zin in met een fris snoetje

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Mei 2016 | Nederland, Ravenswoud

13 en 14 mei 2016

Vertrek naar Winschoten en onze eerste fietsdag van Winschoten naar Norg


Ik heb er zin in met een fris “snoetje”

13 mei 2016
Ons vertrek stond om 15:00uur gepland. Echter na het aftanken bleek de camper niet meer vooruit te branden zijn. Na een afsleepbeurt naar “By Willy’s” hebben we met hulp van Willy het heuvel snel gevonden. Een stekkertje was los geraakt van de startmotor.
Dus in plaats van 15:00uur werd het 16:30uur. Maar dat mocht de sfeer niet drukken.

Onze camping was een natuurcamping, met prima sanitair. Een koopje voor onze plek compleet met bezorgen broodjes in de ochtend (€ 23,--)

Omdat we wat laat aankwamen hadden we niet veel puf om nog te koken. Wim het lumineuze idee om kant en klare pannenkoeken in te zetten. Heerlijk.

De nacht werd fris maar met wat Schrobelaartjes achter de kiezen, was slapen geen probleem. Hoe de omgeving dit ervaren heeft weet ik niet.

14 mei 2016
Vandaag is dus onze eerste fietsdag. Het doel is Norg. Ton en Pierre op de Santos, Wim via de Camper naar Norg.
De wind vandaag is Noord-West-West, erg straf en regelmatig met een natte lading. Tot aan Groningen hebben we deze erg vaak pal op kop.. Maar dat neemt niet weg dat we genieten van het Groningse landschap. Buiten de bebouwde kom is het ver, weids, vlak en erg groen. In de bebouwde kom is kneuterig, sfeervol en rijkelijke voorzien van kastanjebomen. Veel woningen hebben een agrarische inslag. Een kopboerderij met een statige woning met een enorme schuur direct vast aan het woonhuis. De voorzijde is pompeus met grote overstekken en forse goten. En een enorme voordeur omzoomd met timpaanlijsten .

In Slochteren valt ons oog op een burcht / kasteel met slotgracht . hier spreken we onze thermosflessen aan voor een heerlijk bakkie koffie / thee. Het valt ons op dat we niets zien van de productie van de NAM laat staan dat we het gas ruiken. Maar als nel doem het grote productieveld van de NAM op. ( het valt ons toch tegen) We hebben nog even getracht de gaskraan weer wat verder open te draaien ( die Henk Kamp wat had dicht gedraaid) maar helaas. Ook konden we ons campnggaz busje niet vullen. Verkeerde aansluiting zou het argument zijn.

Na een gesprek met een boer, die aan het ploegen was, bleek dat hier in Slochteren de gaskraan wat was dicht gedraaid, maar in Hoogezand (12km verder) verder was open gedraaid. (De euro’s kunnen we niet missen).
De wind was toch wel slopend, we wilde even uit de wind en hadden wel honger. Vandaar dat we onze toevlucht zochten in de winkelwagenstalling van de Praxis in Groningen. Even heerlijk uit de wind. Lekker was dit. We zaten er goed en wel onder toen er stevige hagelbui naar beneden. De buitentemperatuur zakt gelijk 10gr.

We wachten deze bui af om daarna de route naar Norg weer verder op te pakken. 12km voor de camping komen we Wim tegen.
Gezamenlijk rijden we nu weer naar de camping. Onderweg passeren we nog een fietstunnel. Wat blijkt. Ook deze tunnel is door ene Wim voor elkaar gekregen. Blijkbaar hebben die Wim-men iets met fietstunnels.

Eenmaal op de camping wordt er een heerlijk potje biet op de eerste dag gedronken. Het weer blijft wat wisselvallig, dus snel tenten op zetten, was doen en zelf onder de douche.

Wat ik jullie ben vergeten te vertellen is dat ik een nieuw zeepdoosje heb compleet met een geparfumeerd zeepje. Jongens, is heb de geur van de zeep moeten verbloemen met deo ander waren de mannen in het toiletgebouw niet van mij af te slaan. En schuimen dat die zeep doet! Ik moest me door het schuin heen knippen.

Ut was een echte fietsdag vandaag

Groetjes van Pierre, Ton en Wim ofwel De Cornijten van Ton

  • 14 Mei 2016 - 20:57

    Margot:

    Bikkels om met deze harde koude wind door te zetten!!
    Succes en veel plezier.

  • 15 Mei 2016 - 11:02

    Guus :

    Nou jongens, wat super om ondanks het deels slechte weer en kou, tóch vol te houden. Het woord die-hards is nog te licht voor jullie! Goh had ik misschien mijn gasflessen mee kunnen geven om te laten vullen(?)
    Ja heb je een nieuw zeepje, krijg je er dat "gedoe" allemaal gratis bij. Valt ook allemaal niet mee.
    Boys heel veel succes en plezier verder en kom weer goed - gezond en veilig thuis.

  • 15 Mei 2016 - 11:17

    Jos Van Mierlo:

    Ben ik Het Mannenweekend nog aan het verwerken, zit Ton al weer met zijn neus volop in de wind bij een nieuw fietsavontuur. Maar wel weer een mooi avontuur. Het weer valt wel wat tegen, maar er is gelukkig genoeg drank in het spel om de balans te behouden. Lekker fietsen mannen!

  • 15 Mei 2016 - 14:19

    Peter Van Den Reek:

    ben ik blij achter de gebreide boks van ons maria.
    kijk uit naar de volgende ritverslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 12839

Voorgaande reizen:

05 Juni 2017 - 05 Juni 2017

Vancouver zondag 4 juni 2017

13 Mei 2016 - 21 Mei 2016

Fietsen door het mooie Nederland

Landen bezocht: