Het liep niet zoals gebruikelijk - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Het liep niet zoals gebruikelijk - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Het liep niet zoals gebruikelijk

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 Mei 2016 | Nederland, Gorinchem

Woensdag 18 mei 2016

Van Hollandse Rading naar Woudrichem.


“het liep niet zoals gebruikelijk”

Het ging vandaag niet zoals gebruikelijk. Dit is zoals ik het vandaag beleefde. Vreemd want Pierre had er totaal niets van gemerkt.
Het liep stroef, ik kon maar moeilijk in mijn ritme komen.

Bij het opstaan (6:30) kwam ik nog slaapdronken uit mijn tent, ik moest eerst even wat koudwater in mijn snoet slaan om te ervaren dat we nog steeds aan het kamperen en fietsen waren. Ook vannacht weer als een blok in slaap gevallen, terwijl Pierre al vanaf 5:00uur naar het gezang van de vele vogels lag te luisteren heb ik van deze muzikale kakofonieën niets mee gekregen.

Even terug naar gisteren: Wim rijdt ons altijd tegemoet. Als wij de LF9a fietsen, fiets hij de LF9b. Moet je elkaar altijd tegen komen zou je zeggen. Maar wat blijkt: juist in Hollandsche Rading, bij onze camping, is een alternatieve route van de LF9. Deze is niet op de site te bekijken en er wordt ook geen melding gemaakt. Dus Wim volgt de alternatieve route en wij de oorspronkelijke. Wim was boven Baarn aan te trappen terwijl wij juist onder Baarn reden. Gelukkig kwam Wim er snel achter en met de telefoon en knooppuntenroute toch elkaar weer gevonden.

Vandaag fietsen we hoofdzakelijk door de provincie Utrecht. Via St. Maartensdijk, ten noorden van De Bilt naar Utrecht. Door het drukke centrum van Utrecht met veel weg afsluitingen en stoplichten naar Nieuwegein en Vianen naar Arkel en Gorinchem en met het veer naar Woudrichem.

Deze provincie onderscheid zich met vele kronkelende achterafpaden met knotwilgen omzoomde wegen en knusse statige boerderijen weer totaal anders als de voorgaande provincies. Wat gezegd moet worden is de rust en de ruimte die wij in dit drukken en hectische Nederland ervaren. Ja er zijn nog veel echt stille plekken te vinden. Alleen het geluid van de zoevende banden is dan het enige wat wij horen.
Prachtig ook de vele grassen, struiken en bomen die in bloei staan. Dit brengt een bijzondere glans op het landschap.

Samengevat mooie route, genoten van alles om ons heen, maar met stramme benen
En lachen doen we de hele tijd

De camping waar we staan, “De Mosterdpot” verkeert nog steeds in de zelfde staat als toen ik er met mijn broer in 2012 stond. Het is het net niet. Douchen met muntjes, toilet zonder papier. Douche automaten die niet werken als er onder staat. Geen krukje of dergelijke geen wastafels . het terrein is perfect en plek genoeg.
Jos als je nog plannen hebt voor hert uitbrengen van een bod bied de helft van de vraagprijs. Mogelijk dat Dennis en ik dan wel komen klussen. Maar onder ons gezegd, ik zou het niet doen.

De Cornuyten van Ton

  • 18 Mei 2016 - 17:50

    Jos Van Mierlo:

    Soms zit het mee en soms zit het tegen! Geeft niets! Zo te horen is het goed dat we die camping niet gekocht hebben!

  • 18 Mei 2016 - 20:32

    Guus:

    toch weer n mooie route / tocht gefietst.
    Terugkomende op gisteren, toen was er kennelijk iets niet op orde mbt de site of mijn / onze verbinding want ik kreeg geen reactie geplaatst.
    Gisteren hadden jullie als daghit: "weet je wat ik zie als ik gedronken heb? Allemaal beestjes"
    En mbt die camping moet je soms even terugdenken aan het liedje van The Beatles : "Let it be!"
    Blijf lachen en veel fietsplezier allemaal...Groetjes Guus

  • 19 Mei 2016 - 01:43

    Jacqueline:

    "T 'is stil aan de overkant........", in Helmond. Het duurde even, maar hier ben ik weer.......
    Ton, jouw stramme benen zijn misschien het resultaat van al die vliegskes. Die hebben jou flink "leeggezogen". Of is het de Schrobbeler on the road? Wellicht een kombinatie?
    Matje matje, 't vèlt nie altijd mee wannie. "Stoempen, snot en sterven" (Mart Smeets).
    Maar.... jullie zijn jongens van stavast en niet kapot te krijgen!
    Een slok en Wim's culinaire capriolen maken de kilometers lichter.
    Geniet nog lekker met z'n drietjes!
    Knuffel, Jacqueline

  • 19 Mei 2016 - 14:09

    Peter Van Den Reek:

    nou weten jullie ook waar abrahm de mosterd heeft gehaald.
    tom uwe kop leeg maaken en de ketting strak houden dna kom de ook in helmond.
    fiets ze en geniet ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 12846

Voorgaande reizen:

05 Juni 2017 - 05 Juni 2017

Vancouver zondag 4 juni 2017

13 Mei 2016 - 21 Mei 2016

Fietsen door het mooie Nederland

Landen bezocht: