Bezoek aan Myra canyon park - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Bezoek aan Myra canyon park - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Myra canyon park

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 Juni 2017 | Canada, Kelowna

Kelowna, 8 juni 2017

Hier verblijven we 2 nachten, dus vanuit Manning park naar Kelowna.
In deze streek zijn erg veel indianen reservaten. De streek is veel opener als Manning Park. Hier zijn erg veel “farmers” met hun ranches gehuisvest.

Bezoek aan Myra canyon park

Vandaag een trip gemaakt, vanuit Kelowna naar Myra canyonpark. Dit is ongeveer een afstand van 30km. Waarbij de laatste 12km vergelijkbaar zijn als destijds in Zuid Afrika naar Roarks Drift. (voor de insiders De Afrikanjers) Een onverharde weg met een stevig stijgingspercentage. Ruim 700 hoogte meters. En let wel dit met een heuse V8 E350.

Myra canyon is zoals de naam als zegt een gebergte waar in een diepe canyon, compleet met een snelstromende rivier. Bijna aan de top is een oude, opgeheven, spoorlijn. Die over een lengte van 12km langs de Myra canyon loopt. Deze spoorlijn is begin 19de eeuw aangelegd naar Midway, 150km verder. Dit spoorweg gedeelte omvat 18 houten vakwerkbruggen (Trestles ofwel schraagconstructies) en 2 uitgehakte tunnels. Tevens diverse uitgehakte doorgangen om de trein een redelijk voortgang te geven. In 2003 zijn tgv een bosbrand 14 van de 18 Trestles compleet verbrand. Van wege het historische karakter zijn deze verbrande Trestles weer in oude glorie opgebouwd. Het is nu een fietsroute geworden. De fietsen die je hier kunt huren zijn geen geweldenaars, maar prima voor dit doel te gebruiken.

Na afloop is het prettig dat je een camper bij de hand hebt. Een uitsmijter bakken en een bakkie thee zetten is dan een fluitje van een cent.
Bezoek aan Myra canyon parkBezoek aan Myra canyon park

• 09 Juni 2017 - 08:23

Leny:

Lieve Ton en Margot,
    Het avontuur is nu echt begonnen :) Hopelijk ging het met de camper beter dan toentertijd met de Van in Roarks Drift haha. Prachtige camper overigens ! Een heerlijk huis voor de komende weken.
    Nu alles in de vakantie modus. Genieten, relaxen en prachtige dingen gaan zien en beleven. Wij reizen zo in ieder geval heerlijk met jullie mee !
    Xxx

• 09 Juni 2017 - 12:49

Nicole:

Gaaf ! Prachtig ! Geniet ervan

• 10 Juni 2017 - 06:59

Eveline:

Wat een mooie natuur, geweldig

Verslag uit: Canada, Kelowna

Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016