Het is zo groots dat je er stil van wordt. - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Het is zo groots dat je er stil van wordt. - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Het is zo groots dat je er stil van wordt.

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

13 Juni 2017 | Canada, Lake Louise

Maandag 12 juni 2017

Het is zo groots dat je er stil van wordt.

Door de buitentemperatuur is het flink koud geworden in maar natuurlijk ook buiten de camper. De gaskachel wordt flink op gestookt. Als de temperatuur aannemelijk is staan we op en genieten van ons ontbijt.
We willen vroeg weg om de wonderschone natuur van Lake Louise te bekijken.
Dit grote meer, met een diepte van ruim 70mtr en een lengte van 5 km vriest in de winter helemaal dicht. Het is en blijft een prachtig gezicht de zon op het water met de Rocky’s als achtergrond. Aan het begin van het meer staat het prestigieuze hotel “residentie Lake Louse”
Met een rugzak op ( incl. koffie, fruit en water) trekken we een deel van de trail op. Tot aan de gletsjer willen we gaan. Dan wordt het te glad en te glibberig om verder te lopen. Onderweg stoppen we regelmatig om dit natuurgeweld op ons te laten inwerken.
Bij de steile wanden zijn enkele sportklimmers bezig naar boven te klimmen.
In Nederland blijkt het erg warm te zijn. Blijkbaar meer als 30graden. Hier in de zon is het 18gr.

Even nog terug naar een kort gesprek dat we gisteren met onze Amerikaanse buren op de camping hadden. (Zij met een enorme trailer 12mtr lang x 3,00breed en 4,50 hoog, en wordt ook nog uitgeschoven in de breedte naar 5,50mt) We komen er snel achter dat we met een aantal zaken niet op een lijn zitten. Wij tellen in kilometers, liters en graden Celsius, zij in miles, galens en in graden Fahrenheit. Ook wordt uitgebreid stil gestaan bij de huidige Amerikaanse president Trump. Zij vinden hem een ware blaaskaak maar hebben wel op hem gestemd.

Kort bericht voor Han Gunst in Montagu Z.A
Hoi Han, per toeval zijn wij vandaag kennissen van jou tegen gekomen bij Lake Louise
Omnia Williams. Zij zou samen met jou in een dames groep actief zijn.
Bij terug keer in ZA zullen ze jou verder bij praten ( zie ook de foto)

• 13 Juni 2017 - 12:34

Rob:

Mooie foto's, mooi landschap! Geniet er van

• 13 Juni 2017 - 17:09

Jos Van Mierlo:

En jullie maar denken dat jullie een grote camper hebben! Ja ja......kan dus altijd groter!

• 14 Juni 2017 - 06:21

Eveline:

Wauw, geweldig mooi

Verslag uit: Canada, Lake Louise

Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016