De beer is los, zo overweldigend mooi - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu De beer is los, zo overweldigend mooi - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

De beer is los, zo overweldigend mooi

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Juni 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

De beer is los, zo overweldigend mooi

Dinsdag 13 juni 2017

Vandaag vanuit Lake Louise vertrokken naar Jasper.
We rijden via de Icefield parkway nr 93. Dit is een lange weg van ruim 240km dwars door de Rocky mountains en Jasper national park.
Onze weg wordt omzoomt met vele naaldbossen, meren en enorme watervallen.
Het water in de meren is zo blauw, als je de foto’s bekijkt geloof je je ogen niet..

We zijn nog maar net op weg of we krijgen gezelschap van een bruine beer.
Hij trekt zich van ons niets aan en snuffelt in de berm rustig verder.

Helaas B, Ik heb er nog over gedacht om er voor Margot een bontjas uit te halen een paar beren mutsen. Maar dat kon ik toch echt niet over mijn hart verkrijgen.

Even nog terug naar de meren, we hebben er een paar bezocht maar niet allemaal want dan schiet het helemaal niet op. Zoals het BOW lake en het Peyto lake. Maar ook Canyon Mistaya met haar vele potholes.

We rijden vandaag tussen de 1500 en 2100mtr hoogte, reden dat we hier regelmatig sneeuw tegen komen en Bow lake met ijs bedekt.

Mooi is ook wel de vele vakantiefietsers, maar voor hen anderzijds ook soms vervelend. Immers zij fietsen de zelfde weg als wij met de kamper. Er is geen links, rechts of alternatief.

Maar nogmaals, het beeld wat we vandaag hebben gezien is onmogelijk met foto’s mee te nemen, zo geweldig mooi, zo immens groot en het straalt zo een serene rust uit.
Ik hoop met de foto’s iets daarvan weer te geven.

  • 14 Juni 2017 - 09:12

    George:

    Dat begint nou echt op Canada natuur te lijken zoals je wel eens op foto's vaker ziet. Geweldig mooi. Ton nog meer foto's svp. Vooral van grote meren met bossen en van beren en van Indianen. Dat is zoooooooo moooooooooi.
    Geniet van deze serene rust! Groet George.

  • 14 Juni 2017 - 16:48

    Martijn:

    Erg fraaie foto's!!!!! Leuk dat ze ook Zoo's hebben in Canada :-)......
    Geniet ervan!

    Grt Martijn

  • 14 Juni 2017 - 16:49

    Martijn:

    Jullie hebben beren, wij hebben loslopende poezen. Vooral met dit goede weer in NL!

  • 14 Juni 2017 - 17:32

    Nicole:

    Wij zijn overtuigd ! Wij willen ook , wat geweldig prachtig allemachtig !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Jasper Park Lodge

Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 12848

Voorgaande reizen:

05 Juni 2017 - 05 Juni 2017

Vancouver zondag 4 juni 2017

13 Mei 2016 - 21 Mei 2016

Fietsen door het mooie Nederland

Landen bezocht: