Vancouver zondag 4 juni 2017 - Reisverslagen van Ton van Mierlo - WaarBenJij.nu Vancouver zondag 4 juni 2017 - Reisverslagen van Ton van Mierlo - WaarBenJij.nu

Vancouver zondag 4 juni 2017

Vancouver zondag 4 juni 2017


Beste Lezers, ik ga niet dagelijks een verhaal voor mijn blog schrijven, maar omdat jullie benieuwd zijn naar het deel van de wereld waar wij nu zitten geef ik jullie toch wat indrukken.

Vandaag,, ondanks de slecht geslapen nacht, veroorzaakt door de nachtclub die naast / onder ons hotel licht, hebben we vandaag een erg mooie dag gehad. We zijn per fiets Vancouver gaan ontdekken. Vancouver heeft een enorme fietsroute, 90% autovrij, naast een apart voetpad. Onze ontdekkingstocht liep vanaf ons hotel tot aan Standleypark en Prospect point.

Met name Standley park is een enorm bos, vol met grote Red-Seders, Acacia’s en Sequoia’s

Zoals jullie zullen zien op de foto’s, is Vancouver redelijk voorzien van nieuwbouw en enorme hoogbouw. De bevolking brengt er de juiste sfeer. Zij zijn erg ontspannen, zijn in je geïnteresseerd, hebben geduld (bij oversteken te voet of met de fiets is geen enkel probleem), Zijn erg gast vrij en zijn zeer sportief (fietsen, hardlopen, skaten), ze zijn erg proper op hun stad en park en claxonneren hoor je niet. En overgewicht is hier niet merkbaar.
Bijzonder is hier dat elke stadsbus, voorop een fietsendrager heeft. De fiets kan gratis mee.

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2017

Its Fucking Awesome

23 Juni 2017

Woudreuzen op Meares Eiland

23 Juni 2017

Tofino in het Wild.

19 Juni 2017

Whistler, als een “dolle” naar beneden!

16 Juni 2017

Rare Jongens die Canadeze, in tegendeel
Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 12864

Voorgaande reizen:

05 Juni 2017 - 05 Juni 2017

Vancouver zondag 4 juni 2017

13 Mei 2016 - 21 Mei 2016

Fietsen door het mooie Nederland

Landen bezocht: