Whistler, als een “dolle” naar beneden! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Whistler, als een “dolle” naar beneden! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Whistler, als een “dolle” naar beneden!

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 Juni 2017 | Canada, Whistler

Whistler, als een “dolle” naar beneden!

Zondag 18 juni 2017, Vaderdag 2017 ook hier

De tilet van dit verslag slaat niet op mijj, maar daar over straks.
Vandaag een bezoek gebracht aan de moderne stad Whistler. De plaats waar in 2010 de olympische winterspelen plaats vonden. We hebben ook even een bezoek gebracht aan het olympisch dorp. Maar vanwege een Obstakel run met meer dan 2000 deelnemers, was het er erg druk en konden we alleen de 2 afdalingshellingen zien van het schansspringen. Dit olympische dorp licht ongeveer 12km van het centrum van Whistler.

Het was voor ons weer even wennen om weer zoveel mensen bij elkaar te zien. Ondanks de rustige sfeer en de gemoedelijkheid.

Het centrum Whistler is als of je een luxe Zwitserse stad begeeft zoals Bern of Basel. Het heeft ook echt veel weg van Zwitserland, de gebouwen zijn in zoete kleuren als geel, rosé en lichtblauw geschilderd. Veel overdekte terrassen worden omzoomd met forse, uit rotsachtig steen gemetselde kolommen met daar over zware houten balken als pergola.
Het bovendeel van veel hotels zijn met houten leien gedekt. De straten in het centrum zijn met mooie hardstenen klinkers bestraat.

Het is een super, schone, ontspannen stad. Zelfs een kauwgum word in de prullenbak gegooid. Je ziet hier geen sigaretten peuk of een stukje plastic. Ongelooflijk hoe schoon. Men is hier erg zuinig op de natuur en alles water om heen staat.

In het stadscentrum bevinden zich merendeel outdoor en bike shops en natuurlijk super leuke restaurantjes en koffie tentjes. Met veel gezellige pleinen In deze stad draaide het, op het moment dat wij er waren, allemaal om het downhill. Aan de rand van het centrum, maar maakt zeker deel uit van het centrum, bevindt zich de kabelbaan naar Whistler mountain. Je gaat dan ruim 1900mtr de berg op om in 10minuten als een dolle de berg af te stuiteren. Er zijn diverse biketrails die je naar beneden brengen. Voor mij helaas niet meer te doen. Vanaf mijn valpartij in 2015 durf ik dergelijke afdalingen niet meer te nemen. Maar wel vet om te zien.

Er is erg veel jeugdig publiek hier, maar wat wil je ook met een dergelijke aantrekking op uitdagingen. Het zou de meest spectaculaire downhillbaan van Noord Amerika zijn. In de winterdag word deze baan voor snowboarders gebruikt. Grappig is te zien bij de kabelbaan dat eerst een 4tal fietsen naar boven gaat en dan weer 4 stoeltjes achter de fietsen aan glijd.
Helmond heeft toch aardig wat fietsen winkels, maar hier rijst het de pan uit. En bijna allemaal 27,5inch fietsen. Als je hier een fiets huurt doe je dat compleet met “harnas en integraal helm.

  • 19 Juni 2017 - 19:24

    Jos Van Mierlo:

    Zou ik wel kunnen wonen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 12862

Voorgaande reizen:

05 Juni 2017 - 05 Juni 2017

Vancouver zondag 4 juni 2017

13 Mei 2016 - 21 Mei 2016

Fietsen door het mooie Nederland

Landen bezocht: