Nog 10 nachtjes slapen - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Nog 10 nachtjes slapen - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Nog 10 nachtjes slapen

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

16 Mei 2017 | Nederland, Helmond-'t Hout

Nog 10 nachtjes slapen

Dit waren de woorden die Mila (onze kleinzoon) vandaag uitsprak na dat hij hoorden dat we op 26 t/m 28 mei a.s. op Mannen-weekendde gaan.

Gelijktijdig kwamen zijn herinneringen van vorig jaar weer voorbij, zoals het vinden van en “leeuwenbot” de krokodillen in de Malpie rivier, de boef die we zouden gaan vangen in pikkedonker en die dan zo worden vastgebonden en niet te vergeten het waterpistolengevecht met de 2 opa’s.

Ja ook dit jaar gaan de “PIELEPAKKERS” weer een weekendje kamperen.
Ook dit jaar gaan we weer via de Strabrechtse-heide naar camping Het Heezerebosch in Heeze

En ja ook nu weer op de fiets, en “alles” moet op de fiets mee. Dus niet alleen de tent en slaapzak maar ook NERG-guns, waterpistolen, stevige touwen en dozen met dikke sigaren.

Ik zal jullie even de “PIELEPAKKERS” voorstellen en allemaal van het zware kaliber
• Papa Dennis met zoon Mila
• Opa Ben en Opa Ton
• Ome Jos met zijn zoon Simon.
• Ome René
• Ome Rob

Ons programma omvat:
Vrijdag 26 mei
• Vertrek om 10:30 bij Mila. (Mila op de aanhangfiets)
• Tussenstop voor een “leffeblond” bij het Heide-café in Heeze
• Aankomst camping 12:00
• Opbouwen kampement en lamballen
• Laat in de middag/ avond BBQ
• Laat in de avond, overdracht van kennis uit een stuk overlevering
• Nacht en vroege ochtend, afweren van aanvallen met NERF-GUNS

Zaterdag 27 mei.
• Gewekt worden door Mila en aanvang voetballen met koffie
• Ontbijten en bijkomen van de slecht geslapen nacht
• Vertrek naar De Malpie voor een kanotocht over de Dommel
• Na de middag, bezoek Achelsekluis, drinken van “un bolleke” en bier inkopen
• Laat in de middag/ avond BBQ
• Zie vrijdag mits er nog kennis valt over te dragen.
• NERF-guns zijn paraat om aanvallen op tijd af te weren

Zondag 28 mei
• Met een brak hoof aan het ontbijt
• Lamballen en geleidelijk aan kampement afbreken
• Camping verlaten rond 12:00/ 13:00uur
• Aankomst in Helmond rond 14:30

  • 16 Mei 2017 - 21:28

    Margot:

    Wat een zooitje ongeregeld!!
    Het wordt vast een dolle boel

  • 17 Mei 2017 - 10:01

    Jos Van Mierlo:

    Ik denk dat ik de komende 10 nachten geen oog meer dicht doe van de spanning.

  • 18 Mei 2017 - 12:03

    Eveline:

    Nou mannen zorg dat je goed voorbereid bent., Mila is dat in ieder geval wel, hij heeft de lege flessen shampoo alvast gevuld met koud water

  • 18 Mei 2017 - 20:51

    Dennis:

    Ja de flessen shampoo staan er echt geen
    Denken aan om ze weg te gooien
    Nee pap ik wil iedereen verrassen met koud
    Water !
    Wat zegt papa dan is goed jongen
    Hij telt de dagen af leuk om te zien dat hij er
    Zo naar toe leeft

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 12867

Voorgaande reizen:

05 Juni 2017 - 05 Juni 2017

Vancouver zondag 4 juni 2017

13 Mei 2016 - 21 Mei 2016

Fietsen door het mooie Nederland

Landen bezocht: