Even voorstellen - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Even voorstellen - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Even voorstellen

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Februari 2016 | Nederland, Helmond-'t Hout

De CORNUYTEN VAN TON

Dinsdag 19 jan 2016 is de dag dat besloten is om aan deze trip te beginnen.
Samen met Pierre van der linden en Wim Raaijmakers gaan we een mooie fietstrip wederom door Nederland maken.

Wim is een oude bekende, zie ook de site “eenhoopWIT.waarbenjij.nu”. (Venetië – Helmond, samen ook met Iwe Buis)
Pierre is een nieuwe eend in de bijt. Pierre gebruikt deze trip als voorbereiding op zijn grote reis (als pelgrim) naar Santiago in juni dit jaar. Ook Pierre is apart te volgen op zijn site “pierredefietser.waarbenjij.nu”

Waarom deze route:
De Oostvaarder plassen is een uniek stuk natuurgebied in Nederland, ik wilde daar altijd al een keer naar toe. (zover als mogelijk is) Nu wil het toeval dat de lange afstand (LF) fietsroute daar langs afloopt. Of wel de LF 9. Deze loopt van Winschoten naar Breda.
Van Breda naar Helmond pak ik nog een deel van de LF 13. En om de route nog meer te verfraaien heb ik er de route door de Weerribben uit de FL-Zuiderzeeroute geknipt en aan deze route toegevoegd.

Ons vervoer:
• Pierre gaat zijn nieuwe Santo 29” Travelmaster met Rohloff naaf en riem inzetten.
• Ton gaat met zijn Santos Race lite ook uitgerust met een Rohloff en riem en er achter de bob-yak
• Wim op een nieuwe Giant.
• Als extra nemen we ook nog een complete camper mee. Eigenlijk neemt Wim deze mee.
Wim rijdt ons voorruit en nadien rijd hij ons met zijn Giant tegemoet. Wim Slaapt in de camper. Pierre en Ton ieder in hun tent.

Op Vrijdagmiddag 13 mei vertrekken we met de fietsen op / in de camper en rijden naar Winschoten. Op Zaterdag 14 mei start de fietstocht vanuit Winschoten. Wanneer we thuis zijn en waar we slapen? Dat zit nog in een wilde zak. Dat besluiten we onder weg.

Wil je ons blijven volgen? Dan ontvang je regelmatig een pop up van Cornuyten van Ton.

  • 08 Februari 2016 - 12:28

    Pierre Van Der Linden:

    Ik kijk er naar uit Ton. Op vrijdag 12 februari ga ik mijnnieuwe fiets ophalen bij Knoops

  • 09 Februari 2016 - 10:57

    Guus ANnie:

    Hallo Ton en Cornuyten
    Dat wordt volgens ons weer een hele mooie rit die jullie gaan maken.. Aan het materiaal zal het zeker niet liggen !! We hopen jullie dan te kunnen volgen vanuit het vakantieland ????? waar we dan zijn....
    Suc6 met de voorbereidingen...........
    Gaat zéker weer goed komen. Grtjs Guus en Annie

  • 09 Februari 2016 - 17:04

    Jos Van Mierlo:

    Veel fietsplezier!

  • 23 Februari 2016 - 23:43

    Peter Van Den Reek:

    als zzeer oude fietsmaat van ton kijk ik weer uit naar de spannende verhalen fiets ze met zn drien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

meerdaagse tochten fietsen is mijn passie. Het hangen op mijn stuur, het luisteren naar de wind in mijn oren het genieten van het landschap waar ik door heen rol, het ontmoeten van nieuwe mensen en het kamperen onderweg is puur genieten. niets moet is mijn motto. zelf je potje koken, en nadat de schemer is ingevallen heerlijk in mijn slaapzak kruipen en op een inflatinmat en kussen mij te rusten leggen dat is mijn manier van reizen op de fiets. genieten jullie mee, jullie zijn van harte welkom

Actief sinds 23 Jan. 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12890

Voorgaande reizen:

05 Juni 2017 - 05 Juni 2017

Vancouver zondag 4 juni 2017

13 Mei 2016 - 21 Mei 2016

Fietsen door het mooie Nederland

Landen bezocht: